«Ε ρε νύστα!»

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ «Με λένε Αλέξη, πηγαίνω Γ' λυκείου σ' ένα σχολείο της επαρχίας. Ένας φίλος μου κι εγώ, που παίζουμε κιθάρα στο ίδιο συγκρότημα, θέλουμε να πάρουμε μέρος στην σχολική γιορτή για την 17 Νοέμβρη παίζοντας μουσική. Στο σχολείο μας οι γιορτές είναι απαίσιες: γίνονται συνέχεια από τα ίδια άτομα που παίζουν όλο τα ίδια βαρετά κι απαίσια τραγούδια. Εμείς που παίζουμε Rock κ Metal, θέλουμε να αλλάξουμε τα τετριμμένα του συντηρητικού μας σχολείου. Εντάξει, δεν έχουμε σκοπό να παίξουμε αυτά που γουστάρουμε έτσι στο ξεκάρφωτο. Απλά θέλουμε να δώσουμε μια άλλη νότα στη γιορτή. Πχ. θα παίξουμε κλασικά κομμάτια όπως "Το ακορντεόν", "Ο στρατιώτης" κτλ αλλά με τον τρόπο μας, με μπότα και παραμόρφωση. Επίσης θέλουμε να παίξουμε κ ξένα (για πρώτη ίσως φορά στο σχολείο!) που έχουν σχέση με τη γιορτή, όπως το "Wind of Change" ή το "Another Brick in the Wall".
Οι καθηγητές που κάνουν κουμάντο όμως έχουν άλλα στο μυαλό τους: να κρατήσει μόνο κανένα 45λεπτο η γιορτή, να παίξουμε ένα-δυο τραγούδια με τον συνηθισμένο τρόπο, να διαβάσουν βαρετές μαλακίες και να φύγουμε. Η υπεύθυνη καθηγήτρια απαίτησε να φέρουμε όλους τους στίχους των τραγουδιών και απέρριψε κομμάτια όπως το "Νοέμβρης '90" του Τσακνή λέγοντας: "Δεν θα το παίξουμε, δεν έχει σχέση με τη γιορτή". Και δεν ήθελε να ακουστεί με τίποτα ξένος στίχος, γιατί λέει "Μερικοί από το σύλλογο είναι σοβινιστές και θα απολογηθώ σε αυτούς"! Εμείς πάντως θέλουμε να τη διοργανώσουμε με τον δικό μας τρόπο για μια φορά. Έχουμε αυτό το δικαίωμα; Οι γιορτές είναι των μαθητών ή οι καθηγητές αποφασίζουν;».

ΞΕΣΤΡΑΒΩΣΟΥ! Είναι κοινό μυστικό ότι οι περισσότεροι μαθητές βαράνε ενέσεις στις σχολικές γιορτές. Το ίδιο κάνουν και οι καθηγητές. Απλώς δεν το δείχνουν και χειροκροτάνε μ' ενθουσιασμό. (Το ίδιο είχε κάνει και η Υπουργός Παιδείας στη Βουλή των Εφήβων, όπως θυμάστε απ' το προηγούμενο τεύχος). Δυστυχώς ο νόμος έχει αναθέσει μόνο σ' αυτούς την τελική απόφαση για τη διοργάνωση μιας γιορτής. Εσείς μπορείτε βέβαια να κάνετε τις προτάσεις σας και να προσευχηθείτε να εισακουστούν. (Γ/10279/11-11-1981 ΥΠ.Ε.Π.Θ, Γ2/4094/23-09-1986 Δ/γή ΥΠ.Ε.Π.Θ.)




25.3.2006 Τεύχος #6