- Μα κύριε, έχω δυσλεξία! - Σκάσε και γράφε!
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ: «Πηγαίνω σε ένα σχολείο που καποιοι καθηγητές δεν εξετάζουν προφορικά τα παιδιά με δυσλεξία στα διαγωνίσματα. Γίνεται;
Μαρία»
ΞΕΣΤΡΑΒΩΣΟΥ! Αν ένα παιδί έχει φέρει στο σχολείο ιατρική βεβαίωση για την δυσλεξία του και οι καθηγητές επιμένουν να τον εξετάζουν γραπτά, τότε εκτός από παράνομοι, είναι και άσχετοι και αναίσθητοι.
α) Παράνομοι γιατί παραβιάζουν εννέα νόμους, προεδρικά διατάγματα και εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας (δείτε τα στο site γιατί εδώ δε χωράνε).
β) Άσχετοι γιατί δυσλεξία σημαίνει ότι το παιδί δεν μπορεί να γράψει σωστά αυτά που έχει στο μυαλό του. Γι’ αυτό και ο καθηγητής δεν μπορεί να κρίνει αν έχει μάθει κάτι το παιδί ή όχι από το γραπτό του.
γ) Αναίσθητοι γιατί το παιδί που είναι δυσλεκτικό τις περισσότερες φορές δε θέλει να γράφει, όχι μόνο γιατί δε θα πάρει τον βαθμό που αξίζει, αλλά και γιατί ντρέπεται για την εικόνα του γραπτού του. (βλ. γράμμα «ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑΣ» σε αυτό το τεύχος).